musikbloggar.info

minmusikresa

Musikblogg med recensioner, nyheter och åsikter.

Markus Krunegård - Everybody Hurts

Kategori: Allmänt

Jag har precis lyssnat på Markus Krunegårgs nya singel från hans nya skiva "Mänsklig Värme" som släpps i mars. Ni vet den där känslan man får när man lyssnar på en låt för första gången, och efter bara 5 sekunder tänker "shit, det här kommer va bra!"? Exakt så var det. Jag fick ett leende på läpparna och började direkt digga till musiken.

"Everybody Hurts"
börjar med piano och ett orgelliknande ljud i typiskt Krunegårds manér och kastar sig in i en pumpande popvers. Texter är ju Markus trumfkort och har alltid varit, och han gör en inte besviken nu heller. "Everybody hurts" är en autobiografisk låt som är riktigt universiell och alla kan känna igen sig i texten. Refrängen är i mitt tycke lite för liten. Jag skulle vilja ha den lite mer pampig. Det är inget fel på refrängen, jag gillar den, men jag känner liksom "öh, kom igen nu!". Den har lycksom inte den kraften som jag skulle vilja att den har.

För att summera så är et en riktigt bra låt, där verserna är starkare än refrängen. Texten har hög igenkännings faktor och den är riktigt catchy.

Den får 8/10 Krungård hattar

Lyssna på Everybody Hurts på youtube/spotify;

http://www.youtube.com/watch?v=25MdO306x2k
Markus Krunegård – Everybody Hurts

Lyssna på P3s intervju med Markus Krunegård;

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=4067&artikel=4925376

Gilla Markus Krunegårds Facebook sida;

http://www.facebook.com/MarkusKrunegard?sk=wall
Kommentera inlägget här: